Lažni ili originalni dizajner RETRO NAMEŠTAJ? Sada postoji još jedan izbor
Pre 15tak godina kineske fabrike nameštaja kupile su originale. Zatim ih rastavljamo, sa namerom da masovno proizvedu verodostojne kopije. Svet retro namještaja svedocio je hladnokrvnom ubijanjanju licenciranog „originalnog dizajnerskog modernog namještaja od strane proizvođača replika. Pitamo se “šta dalje u vezi modernog dizajnerskog retro nameštaja, online kupovine i maloprodajnih objekata koje prodaju originalne licencirane komade Charlesa Eamesa i Le Corbusiera?”
Dizajnerski moderan, i savremeni dizajn nameštaja koji datiraju jošiz 1930. i proizvedeni u Kini sada se mogu smatrati kao original? Dok su neki od ranih pokušaja reprodukovanja poznatih dizajnara bili krajnje bezobrazni, danas kvalitet reprodukovanja ili plagijata namještaja iz Kine sada je skoro veran originlu, a u nekim slučajevima i bolji od licenciranog originalnog namještaja proizvedenog I licenciranog na Zapadu. Industrija stara 70 godina je pod kontrolom nekoliko proizvođača koja je pod pritiskom da preživi, a cena u originalnog modernog dizajnerskog retro ntržišta nameštaja je hladnokrvno osakaćena sa proyivodnjom u Kini.
Preskupa cena je omogućila reprodukciji iz Kine da brzo iskoristi urođenu želju kupaca da imaju kvalitet i vrednost za novac. Protesti licenciranih robnih marki su počeli da se pojavljuju online pre nekoliko godina, ali kada se original prodaje za oko 6.000 evra u poređenju sa reprodukcijom od 600 evra’onilne, argumente za odabir je teško pobediti. Da, postoje zakoni o autorskim pravima i kršenju zakona koji štite interese dizajnera, i naravno, originalni dizajn zaslužuje zaštitu, ali po kojoj ceni?
Sa pojavom online prodavnica i jačanjem društvenih medija, uviđajni kupci modernog dizajnerskog nameštaja imaju pravi izbor dostupan širom sveta. Pinterest bi bio najjači atribut. Jedna od tih stranica društvenih medija je Facebook, koji ima više moći nego što bi bilo dobro,medjutim Facebook pruža dokumenovane stanje trzista koji daju pošten i uravnotežen pregled, mišljenje i informacije o trzistu retro namještaja. U osnovi postoje dva problema za moderno tržište dizajnerskog retro nameštaja.
Prvi problem.
Moramo uzeti u obzir vrednost dizajna. Na primer, dizajnom Eames i Le Corbusier upravljaju Vitra i Cassina. Njihov rad mora biti sačuvan i zaštićen, kako bi nova generacija dizajnera širom sveta mogla postojati i napredovati. Međutim, zbog precijenjenih cijena Vitre i Cassine, tržištu replika, koje nude iste dijelove u djeliću Vitre i Cassine, bilo je dozvoljeno da raste i procveta iznad svih očekivanja i kontrole.
Tržište reprodukcija je doprinelo da se masovno priblizi klasičnom modernom i savremenom dizajnerskom nameštaju sa visokim kvalitetom i “stvarnom’ vrednošću. Korporacije Vitra i Cassina nisu se osvrtale na upozorenje kupaca i širenje lažnog namještaja na tržištu retro namještaja, koje čini 90% ukupnog tržišta, na najpopularnijem dizajnerskom namještaju Eames i Le Corbusier.
Drugi problem.
Vodeći analitičari nameštaja upozorili su da se tržište namestaja Retro menja. Jedan izveštaj sugeriše da je replika i licencirano tržište preovladavalo, i da će u narednim godinama u budućnosti opadati. Razlog za to je jednostavan. Još uvek postoji privlačnost za novim i uzbudljivim inovativnim dizajnerskim nameštajem koji Shamliza snažno podržava u svojoj kuci, a tradicionalni stilovi modernog i srednjeg veka, koji su precizni, minimalni i funkcionalni, su naravno traženi. Ali, dizajni iz 1930. i 1960. godine trebaj osvežiti. Mi to radimo i zovemo to re-diziajn od STUDIO SHAMLIZA! Kupci 21. veka žele veći, udobniji namještaj, iako u temi i stilu velikih ikona dizajna 20. stoljeća. Ukratko, cena je omogućila replikama iz Kine da brzo iskoriste urođenu želju javnosti da imaju kvalitet i vrijednost za novac, a jednako je važno da budu u mogućnosti da poseduju zaista neverovatne komade namještaja. U Studio Shamliza nismo precijenjeni , mi smo segment srednje klase, i nas izbor okupira ljubitelje modernog dizajna.
Rašenje
U svetlu ovih događaja, nekoliko proverenih i odgovornih prodavnica retro nameštaja i online prodavnice počelo je da rešava probleme za uviđajnu kupovinu, koji žele da kupe visokokvalitetan, pristupačan i pristupačan veliki dizajnerski nameštaj. U Srbiji smo to zapravo Mi-Shamliza!