Naša sagovornica iz organizacije REEDEXPO u Beču za sajamski event Wohnen & Interieur, Michelle Kreuzmann, nam je omogućila da bolje razumemo celokupni događaj i naravno uvid u situaciju na tržištu nameštaja i opremanja. Pored toga, organizovan nam je interview sa gospodinom Seliger-om.
Intervju Shamliza Beč
Gospodin Edmund Seliger
Shamliza je imala čast da razgovara, intervjuiše i istraži nove poslovne mogućnosti sa gospodinom Edmundom Seligerom, jednim od najvećih profesinalaca u oblasti nameštaja i enterijera na Bečkom sajmu Wohnen & Interieur 2019.
1. Kako biste opisali razvoj od prvog dana izložbe Home & Interior i koji su vaši ciljevi za naredne godine (posebne nove i zanimljive ideje o tome kako privući više posetilaca i izlagača)?
Wohnen & Interieur je tradicionalna manifestacija sa izlagačima prisutnim na preko 55000m², ali ima još mnogo sajmova koje moramo stalno ispitivati te uzeti u obzir nove trendove u življenju i opremanju postora. Trenutno smo veoma zavisni od onoga što izlagači pokazuju – u budućnosti želimo sve više i više prilagoditi naš doprinos (zajedno sa izlagačima) potrebama i željama posetilaca, vidimo se kao konsultanti u oblasti opremanja događaja.
2. Šta je tako tipično za izložbu doma i enterijera i koji su vaši najvažniji ciljevi za izlagače i posetioce? Koji bi bio segment publike koju želite da snimite?
Kao najveća javna izložba u Austriji, mi možemo i želimo da budemo platforma za specijalizovanu trgovinu i industriju, kao i zanatlijski sektor, a cilj je jasno nastaviti da rastemo kao vodeći sajam i na kraju ponuditi posetiocima spektar dizajna i novih trendova u opremanju, kao i rešavanje problema. Pošto pokrivamo čitavi konvencionalni set up – naša ciljna grupa za posetioce je veoma raznolika, međutim, već se vidimo u luksuznom ili dizajnerski orijentisanom prostoru za opremanje.
3. Šta biste istakli kao trend u nameštaju, posebno dizajnerskom namještaju?
Kombinacija materijala najbolje opisuje austrijski stil. Prirodno drvo u svim varijacijama u kombinaciji sa čelikom, staklom, betonom i trenutno prijatnim pastelnim nijansama u tekstilnom sektoru, zaokružuje harmoničnu i ukupnu sliku trenutnog trenda.
4. Kako biste prepoznali potrošače današnjice, kako oni menjaju svoje navike i kako se online kupovina menja / utiče na maloprodajne objekte i trgovine u maloprodajnom prostoru.
Online trgovina nameštajem će postati još jača, pobednici će biti kompanije koje pokreću omni ili višekanalnu strategiju, mi kao organizatori sajma moramo uzeti u obzir novu digitalizaciju, ali na kraju smo živa marketinška platforma – s nama možete videti, osetiti, dizajnirati i kupiti direktno na sajmu kod prodavca.
5. Koliki bi bio tržišni udeo dizajnerskog nameštaja u Austriji i EU prema vašim idejama:
To ne može biti sveobuhvatno – ono što se definiše kao dizajnerski nameštaj – šta je uopšte dizajn – mislim da o ovoj temi možemo danima filozofirati i razgovarati. Činjenica je da je ekskluzivno premium područje sa oko 2-3% veoma uskog područja opremanja, ali smo ponosni na naš vrhunski dizajn koji predstavlja najveće i najvažnije brendove i proizvođače na više od 9000m² apsolutno jakom strategijom.
6. Da li biste podržali manje brendove i proizvođače dizajnerskog nameštaja u regionu jugoistočne Evrope kao organizatore tako zanimljivog načina života i feel good fair (Wohnen & Interieur)?
Budući da sam u svom prethodnom poslu bio Internationalni kupac za mnoge kompanije i poznajem ta tržišta kao i mnoge proizvođače u CEE + SEE, rekao bih da bih voleo videti još više izlagača iz centralne i jugoistočne Evrope – jer mi je vrlo dobro poznata kreativnost i kvalitet ovih tržišta.
7. Vaš zakljucak intervjua i izložbe, koji je održan u martu 2019. u Beču.
Kao menadžer za kategorije organizovao sam svoj prvi Wohnen & Interieur – ali u principu sam uvek zadovoljan kada su moje dve grupe, izlagači i posetioci zadovoljni – to je bio slučaj ove godine. Ipak sledeći sajam Wohnen & Interieur 2020 će pokazati novo lice – bilo da se radi o marketingu ili konceptualnom i strukturalnom.
Vaša Shamliza.